maandag 5 juli 2010

BOOS!!!

Ik ben zo vreselijk boos!!!! Vandaag de minder goede eigenschappen van een hondeneigenaar ervaren.
Ben net terug van het losloopgebied met Fedor. Altijd hartstikke leuk en gezellig daar en hij kan daar lekker ravotten en zwemmen met andere honden. Zo ook vandaag. We kwamen bij het water aan en Fedor ging met een labrador het water in. Komt er een andere hond aan (volgens mij een Amerikaanse Bulldog) en die grijpt Fedor gelijk. Er was geen aanleiding voor een correctie door die hond of wat dan ook. Hij kwam aanlopen en direct een grauw en hap. Ik helemaal uit mijn stekker tegen die hond (iedereen was ook gelijk stil). Komt het baasje aanlopen en die lijnt die hond aan en zegt tegen die hond dat hij stout is en niet mag spelen. Fedor vervolgens met andere honden spelen en die hond loopt op een gegeven moment weer los ertussen. Alleen als ik in de buurt kwam zei die vent steeds "kom eens, je moet aan de lijn, want je bent een gevaarlijke hond". Ik geen aandacht aan gegeven en op een gegeven moment terug richting auto. Die stond een stukje van de parkeerplaats, omdat ik eerst met Fedor wat commando's heb geoefend en op de parkeerplaats wordt ie teveel afgeleid. Kom ik die vent weer tegen. Die begint gelijk tegen me te schreeuwen. Dat mijn hond niet meer in de buurt van zijn hond mocht komen en als hij fedor nog 1x in de buurt van zijn hond zou zien hij hem een doodschop zou geven. Ik riep terug dat zijn hond mijn hond aanviel en dat de mijne nog maar 9 maanden is en dat dat dus niet klopt, werd hij helemaal hysterisch en ik kreeg allemaal scheldwoorden en verwensingen naar mijn hoofd. Tevens was het nog een keer "en als die k.....hond van jou ooit nog eens in de buurt komt trap ik hem dood"! Ik ben zo vreselijk boos!!!! Zit werkelijk te shaken achter mijn computer. Weet niet wat ik hier mee moet!! Het ergste is nog dat die hond gister ook alleen kwam aangerend met een bal. In de verte kwam die vent aangelopen om zijn hond te pakken en die hond rende steeds bij hem weg. Staat dus niet goed onder appèl (kan, want dat staat Fedor ook niet, alleen is die niet agressief) En Fedor was niet te houden, want die wilde spelen toen. Toen had ik dus ook al last van zijn hond!! Ik snap alleen niet waarom hij dit niet tegen mij zei toen ik helemaal uit mijn stekker ging tegen zijn hond. Maarja toen stonden er allemaal mensen omheen.

O ben echt laaiend!!! Het lijdend voorwerp ligt nu lekker naast me te slapen en was iedergeval erg beschermend toen die man zo tegen me tekeer ging!

1 opmerking:

  1. Hoi Chantal,
    Kan me voorstellen dat je laaiend was, zo'n ontzettend domme vent die dan ook nog eens niet luisteren wil! Jammer voor zijn hond, die is gewoon net zo geworden als zijn baas.
    Het badje van Fellow heb ik gekocht bij een tuincentrum hier op het dorp. De diameter is 1.10 meter, de diepte is 35 centimeter en de prijs ongeveer 68 euro. Het lijkt op een grote cementkuip maar wordt schijnbaar gebruikt als vijverbak. We doen er zo maar een laagje water in (iets van 15 centimeter) en echt Fellow vindt dit super. Heeft al voor heel wat speelplezier gezorgd. Ik weet dat ze nog zo'n bak hebben.... wij kunnen deze niet in onze auto vervoeren maar misschien past hij wel in die van jullie.... plakken we er een wandeling aan vast en een barbecue-tje???
    Groetjes,
    Margreeth en een grote lebber van Fellow

    BeantwoordenVerwijderen