woensdag 22 september 2010

Zielig en geslaagd

Gisterochtend ging ik al vroeg met de baas op stap. Altijd leuk, dacht ik. Ik had geen idee waar we heen gingen, maar bij de dierenarts mocht ik weer uit de auto. Geen probleem dacht ik nog, want bij de dierenarts is het eigenlijk altijd wel gezellig. Ik krijg daar altijd heel veel knuffels en snoepjes.
Dit keer was het helemaal niet leuk!! Ik mocht naar binnen en nadat ik even heerlijk was aangehaald, werd ik door 2 mensen vast gehouden. Baasjes was erbij, dus ik had er wel een beetje vertrouwen in, maar ik vond dit niet zo geslaagd. Wordt er in eens een apparaat wat een raar geluid maakt op mijn poot gezet en gaat er zomaar een klein stukje van mijn mooie vachtje weg. Ik tegenstribbelen, want wie wil nou dat zijn mooie vachtje verpest wordt? Vervolgens doen ze er iets kouds, nats en stinkends op (bleek alcohol te zijn om te ontsmetten) en wordt er een naald in mijn mooie pootje gedaan. Die vond ik overigens dan weer niet zo erg, want daar voel je niet zo heel veel van. Door die naald werd een goedje gespoten en ik werd me daar toch slaperig joh! Ik kon niet op mijn poten blijven staan en baasje zei ook dat ik maar lekker moest gaan slapen. Dat heb ik toen maar gedaan.
Toen ik wakker werd zat er een verbandje om mijn pootje, maar geen naald meer. Wel zat er allemaal bloed op mijn poten en mijn bek voelde raar. Ik voelde me trouwens helemaal raar. De wereld bewoog, zo vreemd! Baasjes vertelde me dat nu dat rare bobbeltje op mijn lip weg was en dat er 3 draadjes door mijn lip zaten. Ik heb gelijk maar even getest of ik nog wel mijn bek op kon doen, want stel je voor dat ze mijn bek dichtgenaaid hebben. Nou toen mocht ik weer naar huis. De dierenarts zou het bobbeltje voor onderzoek opsturen, maar denkt dat het door een virusje in een wondje is veroorzaakt. Die rotkatten ook
Thuis heb ik me lange tijd heel raar gevoeld. Mijn poten zwabberden onder me, zo raar. Bij poot optillen viel ik weer om, terwijl ik dat toch redelijk onder de knie heb. Ik voelde me heel zielig en heb me ook zo gedragen. Baasjes waren erg lief en gaven me veel aandacht. Ik heb vooral geslapen.
's Avonds moest ik in Dordrecht mijn Puppy II examen doen. Baasjes vroegen zich af of dat wel door moest gaan, maar hé ik heb niet voor niets zo mijn best gedaan de afgelopen weken. Dus op naar het examen. Pijn in mijn bek had ik niet en ik voelde me al stukken beter. Nou het ging prima. Ik heb het heerlijk op z'n Leo's gedaan. En........IK BEN GESLAAGD!!!! Ik had wel puntenaftrek, omdat ik naar 1 van de andere cursisten sprong bij het door elkaar lopen. Maarja hij blafte naar me en we liggen elkaar niet zo heel erg. Vond dus dat ik even moest laten zien wie er groter is. Hij lokte dat uit. Helaas kreeg ik dus die punten aftrek, maar dat maakt niet uit, ik heb mijn diploma!!!!

1 opmerking:

  1. Lief broertje, wat heb jij toch veel meegemaakt gisteren!! Super dat je het Puppy II examen hebt gehaald. Ga je nu nog meer cursussen doen? Volgens mij ben jij wel de meest geleerde van het hele stel!
    Wens je veel beterschap met je lip, schijnt dat stukjes worst en kaas het herstelproces bevorderen afgewisseld met een botje....
    Liefs,
    Fellow en roedel.

    BeantwoordenVerwijderen