woensdag 18 augustus 2010

Verdrietige baasjes (in memorium Rafi)

Mijn baasjes zijn erg verdrietig en ik eigenlijk ook wel. Rafi, 1 van de konijnen die ik zo leuk vindt, was al sinds mei een beetje aan het kwakkelen. Vaak diarree en dan ook lusteloos en slecht eten. Hij had al een paar keer de dierenarts gezien, waar hij dan AB en een eetlustopwekker van kreeg. Thuis moest ie dan ook nog 2 dagen gedwangvoerd worden, maar dan ging het altijd wel weer. Hij werd wel wat zwakker, maar hij hupste dan weer lekker rond met Bugs en kwam af en toe even bij mij neuzen.
Vorige week zat hij weer helemaal onder de diarree, maar at gewoon goed. Wel vonden de baasjes hem mager, maar hij was vrolijk en kwam lekker kroelen. Normaal gedrag voor hem. Tot vandaag.
Vrouwtje vond hem maar stil in een hoek zitten en zag dat hij steeds bijna omviel als Bugs hem ging wassen. Ook bij optillen was het een slap konijntje. De dierenarts maar weer gebeld en ze mochten bijna direkt met hem langskomen. Daar bleek dat hij in een maand tijd 6 ons was afgevallen en nog maar 1,5 kg woog. Ook had hij een ondertemp van 35,2 (ipv 38,5). Zijn hartslag was te traag en ze gaf niet veel voor hem. Er is nog bloed geprikt vertelde vrouwtje later, maar de nieren en de bloedsuiker waren goed. Toch was hij wel heel erg ziek. Hij stribbelde nergens bij tegen en lag alleen maar met het koppie op de armen van het vrouwtje. Dierenarts vroeg toen aan het vrouwtje wat ze wilde. Alles uit de kast halen met een minimale kans op overleving of in laten slapen. Ze dacht namelijk toch aan kanker.Vrouwtje koos voor in laten slapen. De dierenarts vertelde dat Rafi dan eerst een spuitje kreeg om te slapen en dan een spuitje om het hartje te laten stoppen, maar Rafi was zo zwak dat hij al overleed toen alleen het slaapmedicijn werd ingespoten. Ik ben dus een vriendje kwijt nu :-(. Hij was pas 6 jaar oud.

Rafi, vriendje, ik heb je maar een paar maandjes mogen zien (en de baasjes niet veel langer, aangezien je pas in oktober bij Bugs bent komen wonen). Toch was je een leuk konijn met je rare hangoren, waarvan er 1 ook regelmatig overeind stond. Ik ga je missen!!!!!

1 opmerking: